5 decembrie 2014

Bahamas: Luna de miere continua

In Romania, Mos Nicolae se pregateste sa soseasca la copiii cuminti si inteleg ca afara e friiiiiig. Aici nu se sarbatoreste Mos Nicolae si e cald, asa ca m-am gandit sa va "incalzesc" cu restul relatarii despre croaziera in Bahamas.




Ziua 2: Freeeport

 Dis-de-dimineata in Freeport, Bahamas


Dupa o noapte linistita pe ocean, ajungem in primul port din Bahamas, Freeport. Desi porturile sunt, de obicei, zone industriale, mai putin... primitoare la prima vedere, Freeport m-a surprins. Bahamas ne-a primit cu muzica live, fel de fel de stand-uri turistice colorate, gratare si oameni zambitori. Ne-am plimbat, am cumparat vederi si timbre ca sa trimitem la cei dragi, ne-am delectat cu muzica locala, dar unde e plaja?!

 Freeport, Bahamas




Muzica live si vasul de croaziera in spate

Se pare ca plajele in Freeport nu erau la o aruncatura de bat, ci trebuia sa luam un taxi. Asa cum ma asteptam dupa calatoriile mele in Caraibe, taxiurile sunt gen microbuz, iar preturile sunt cam exagerate. Am avut grija sa ne interesam care e plaja cea mai frumoasa si am gasit si un taximetrist serios (dupa ce ne-am lovit si de aia care mai mult te impingeau in taxi decat sa-ti explice clar cat costa calatoria si unde te duce). Atentie daca mergeti in zone gen Caraibe (sau alte tari din lumea a treia)! E usor sa fii tras pe sfoara daca nu esti atent,

Calatoria cu taxiul a durat cam 15 minute. Cu noi mai erau alte cateva cupluri de pe acelasi vas de croaziera. In Bahamas se conduce pe partea stanga, ca in Marea Britanie, ceea ce eu nu inteleg deloc. Restul lumii e pe dreapta, iar ei pe stanga. :-) Ma rog... Am avut ocazia sa vedem din mers si cum traiesc localnicii in Bahamas. Casele mai toate erau pe un singur nivel, in culori aprinse (roz, galben), unele mai bine intretinute decat altele. Am observat in departare si un mega-castel, iar taximetristul ne-a explicat ca acolo locuieste cel care detine toate francizele Burger King de pe insula. Cica are chiar si un tron in acel castel... Amuzant. :) Deci au si ei un fel de Becali. :))

Ajungem la plaja. M-a bucurat ca nu era foarte aglomerata, si ne-am putut relaxa pret de cateva ore in liniste, apa calda albastru-turcoaz si un soarele stralucitor. Ocazional mai trecea pe acolo cate un vanzator de nuci de cocos sau fructe de mango, dar fara sa insiste ca vanzatorii de seminte sau banane de pe plajele noastre. ^_^ In departare se vedeau si locurile unde puteai inchiria diverse echipamente pentru distractie in apa. Cel mai interesant mi s-a parut paragliding-ul (activitate in care ai parasuta si esti legat de un vaporas care te duce in toate directiile). A fost foarte frumos!




Apusul din ziua a 2-a

Ziua 3: Nassau

In a treia dimineata ne-am trezit in Nassau, cel mai faimos port din Bahamas datorita mega-statiunii Atlantis. Daca dati un google "Atlantis Nassau" veti vedea despre ce vorbesc. Desi ne puteam petrece ziua in statiune, am preferat sa ne relaxam total si sa ramanem pe vas in ziua cu pricina. Am avut destule activitati cu care sa ne mentinem ocupati, printre care filme, concursuri de trivia, timp de sala si piscina, si conversatii cu Romanii pe care i-am cunoscut pe vas. Am dat de vreo 4 in persoana, dar cica erau cam 20 in total. Mi-a placut ca fiecare angajat avea un ecuson cu prenumele si tara de origine, si erau usor de depistat. :) Se pare ca lucrul pe un vas de croaziera nu e foarte usor sau foarte bine renunerat, dat comparat cu veniturile din Romania, cei cu care am vorbit erau foarte multumiti. Toti au fost foarte prietenosi, si m-am bucurat sa pot vorbi in Romaneste cateva zile.

Vreme din ziua respectiva nu a fost foarte placuta (se cam innorase la un moment dat), dar pe noi nu ne-a afectat pentru ca nu aveam in plan activitati in aer liber. Ce mi-a placut insa, a fost furtuna pe ocean pe care am vazut-o din mers dupa ce am plecat din Nassau. Se auzeau tunete cum nu mai auzisem pana atunci, si fulgerele erau imense. Noi eram la suficienta distanta ca sa nu simtim nici un pic de leganare, dar a fost un spectacol pe cinste. 


Se apropie furtuna

 Nassau in departare

Furtuna


Ziua 4: Half Moon Cay

Ultima zi cu acostare a fost cea mai frumoasa din punctul meu de vedere. Asta pentru ca ne-am oprit pentru o zi pe o insula privata, exact asa cum va inchipuiti ca exista in Bahamas. Fiind de dimensiuni mici, nu exista un port propriu-zis, asa ca vasul de croaziera a oprit undeva in larg, iar noi ne-am suit intr- barca mai mica cu care am fost dusi pe plaja... cum faceau piratii idinioasa. :) Vremea a fost perfecta, nisipul extrem de fin si apa mai cristalina ca acolo n-am vazut nicaieri. Pentru doritori, existau restaurante pe plaja, dusuri, cai cu care te puteai plimba pe plaja, biciclete, prosoape, lotiune de plaja, tot ce era nevoie. Am innonat cu fel de fel de pesti, stele de mare si broaste testoase imense. A fost o zi de vis!

 Pescarusii ne-au insotit

 Barcuta care ne-a dus la mal

Vasul de croaziera de pe mal

Ziua 5: Pe apa

Ultima zi a croazierei ne-am petrecut-o exclusiv pe vapor. Nu ne-am plictisit deloc fiind practic intr-un oras plutitor, dar cel mai deosebit moment al zilei a fost la cina. Toti angajatii restaurantului s-au prins de maini si ne-au cantat un cantec de multumire ca am ales sa ne petrecem vacanta cu ei. Apoi au dansat cu totii pe melodia "Gangnam Style" in timp ce se servea sampanie. Mi s-a parut un gest foarte dragut din partea lor, si cu siguranta vom mai calatori cu ei si cu alte ocazii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Lasa-mi un comentariu!