31 august 2014

Bahamas: Introducere și Ziua 1

Am ajuns și în Bahamas cu ocazia lunii noastre de miere. Deși e foarte aproape de SUA (vreo 171 km de Miami), a fost prima mea excursie în acest paradis tropical și cu siguranță doresc să revin pe viitor.

Pe prima plajă din Bahamas, ziua 2

Introducere

Mai întâi să vă povestesc câte ceva despre Bahamas.
- situată în Oceanul Atlantic
- descoperită de Columb în 1492, pe atunci locuită de băștinașii Lucayani
- în 1718 a devenit colonie a Coroanei Britanice
- independentă din 1973, dar Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii este încă monarhul lor
- compusă din peste 700 de insule mai mari sau mai mici
- ca suprafață terestră, este a 160-a din lume, de vreo 17 ori mai mică decât România
- deține și 470 000 km pătrați de spațiu oceanic
- cam 320 000 de locuitori trăiesc în Bahamas permanent, 90% din ei fiind negri
- limba oficială este Limba Engleză
- dolarul American este acceptat peste tot deși moneda oficială este dolarul Bahamiam
- din punct de vedere geografic, insulele sunt plate, cel mai înalt punct având doar 63 m înălțime
- clima este tropical-savană (nu a nins niciodată în Bahamas, dar s-au înregistrat și temperaturi de 3 - 5 grade Celsius cu unele ocazii foarte rare)
- cea mai caldă lună a anului este August (cu o medie de 32.1 grade Celsius), iar cea mai rece, Ianuarie (cu o medie de 25.4 grade Celsius). Temperaturile în restul anului sunt în general cuprinse între aceste medii
- nu au armată sau forțe aeriene, dar Coroana Britanică este obligată să-i ajute în caz de nevoie
- cea mai profitabilă activitate economică este... turismul, evident :)

Ziua 1

Acum că v-ați făcut o idee despre acest paradis, să vă povestesc și cum a decurs excursia noastră. Am ales o croazieră pentru a ne bucura de ocean, de o varietate de insule din Bahamas, dar mai ales de serviciile cu publicul Americane. După ce te lovești de servicii de calitate scăzută din afara SUA, apreciezi mult mai mult acest detaliu. În fine, vasul nostru de croanizeră are o capacitate de 2974 de pasageri, 1160 de angajați și 290 m în lungime. Într-un cuvânt, un oraș plutitor pe vreo 11 etaje. :)

Vasul de croazieră văzut de pe insula privată a companiei în ziua 5

Camerele sunt de 3 feluri: 
- cabină la interior (fără geamuri) - cea mai ieftină opțiune
- cabină cu balcon (ce am ales noi)
- apartament (pentru familii mai numeroase). 
Nu se fumează în nici o cabină, dar pe balcoane e acceptabil atâta timp cât ceilalți pasageri nu sunt deranjați de miros.

Camera noastră a fost foarte confortabilă având pat, televizor, baie cu duș, canapea, birou, șifonier, frigider cu băuturi răcoritoare, apă plată și băuturi alcoolice (contra cost pentru consumatori), și telefonul mult folosit pentru room service. :) Nu ne-a lipsit absolut nimic (alt motiv pentru care aș mai alege croaziere pe viitor). Se făcea curat în camere de 2 ori pe zi (dimineața și seara). Cel care a avut grijă de camera noastră pe tot parcursul sejurului, un Filipinez simpatic care imi ajungea la umăr :), ne-a lăsat o impresie minunată. Ne știa pe nume și de fiecare dată când ne întâlneam, ne saluta cu un zâmbet sincer. De fapt am remarcat acelați lucru și la ceilalți angajați. Știu că salariile lor nu sunt ceva de povestit acasă, dar chiar își fac treaba cu seriozitate. Menționez că majoritatea angajaților sunt din țări străine (Filipine, Indonezia, India, țări din Europa de Est, inclusiv România). Voi reveni cu detalii despre Românii pe care i-am întâlnit pe croazieră mai târziu.

Pe vas se găsesc nenumărate restaurante, săli de cinema, săli de spectacol, cazinouri, piscine, săli de sport, pistă de alergat, baruri, cluburi, magazine și saloane de înfrumusețare. Totul este inclus în preț, mai puțin băuturile alcoolice și banii "aruncați" la cazinou. În rest, puteai intra la orice film, puteai mânca când vrei și cât vrei, puteai să mergi la orice spectacol, la orice curs de fitness oferit la sala de sport, nici de bacșiș sau de room service nu trebuia să-ți faci griji. Totul e pre-plătit pentru a nu te stresa pe parcursul croazierei din punct de vedere monetar.

Vasul a plecat din Port Canaveral (Florida) dupa-amiază. Am condus din orașul nostru până în port, am parcat în garajul suspendat, ne-am luat băgăjelul, pălăria și camera foto, și ne-am prezentat la terminal. 
In drum spre Cap Canaveral, Florida

La terminal... ca la aeroport: lume, controale, dar relativ rapid. Fiecare vas de croziaeră are propriul terminal. Am avut de ales între a ne duce singuri bagajul până în cameră sau a-l preda pentru livrare. Neavând ceva substanțial, am ales să ni-l ducem singuri, doar aveam soțul cu mine. :) Aveam la noi tichetul de îmbarcare printat de acasă, am trecut de punctul de securitate, de control acte, și pe urmă la un ghișeu unde ne-au făcut "check-in"-ul și ne-au dat cheile camerei care erau carduri ca la bancă (le introduci în spațiul de deasupra clanței și se deschide ușa automat. Nu e nici nevoie să o încui pentru că se încuie singură de fiecare dată. De aceea e imporant să ai "cheia" la tine tot timpul). Ok... am luat scările rulante vreo 3 etaje și ne-am îmbarcat în șfârșit. La intrare ne-a întâmpinat un bar foarte cochet, băuturi complimentare, canapele, birou de informații și diverse magazine pentru shopping. Noi am mers direct în cameră să ne instalăm și relaxăm puțin. Aveam timp 6 zile să tot explorăm vasul.

La revedere, Port Canaveral (Florida)

Ne îmbarcasem cu vreo 2 ore înainte de plecare, asa că am luat un prânz rapid pe puntea în aer liber de la etajul 11. Ne-am așezat la o masă langă piscină de unde am privit portul într-o diecție și oceanul in alta. A fost foarte interesant. Binențeles că iar mi se făcuse foame mai târziu... și am încercat și room service-ul. Meniul ne aștepta pe birou, iar livrarea a fost mereu rapidă, sub 10 minute. Despre mâncare pot să zic că a fost buna și diversă. Am mâncat și mai bine pe durata croazierei, însă.

În primele 2 ore a trebuit să ne prezentăm la un exercițiu obligatoriu de evacuare în caz de urgență, asta ca să știm unde să ne ducem dacă se ivește pericol de scufundare/incendiu etc. M-am interesat di-nainte despre astfel de cazuri și, din fericire, compania cu care am mers noi nu avusese astfel de probleme în trecut.

Am petrecut și ceva timp pe balconul din camera noastră. Cu această ocazie am văzut delfini, pisici de mare, broaște țestoase, diverși pești, pescăruși și pelicani. 

Cina a fost servită foarte formal în fiecare seară. Fiecare cameră avea masa proprie rezervată și aceeași echipă de chelneri pe tot parcursul sejurului. Mi-a plăcut chestia asta pentru că am ajuns să ne cunoaștem chelnerii până la finalul croazierei, și sunt niște oameni extraordinar de muncitori și comunicativi. A fost foarte trist cănd ne-am luat rămas bun în ultima seară, dar mai multe despre asta mai târziu. Vreau să vă povestesc foarte rapid despre surpriza pe care ne-au făcut-o chelnerii noștri în prima seară când, la finalul mesei, ne-au adus un tort special pentru proaspăt căsătoriți, ne-au cântat un cântec foarte frumos, eu și soțul a trebuit să ne sărutăm pe tot parcursul cântecului (așa ni s-a ordonat :)), iar la final toată lumea a aplaudat. Mi s-a părut foarte drăguță ideea și ne-au făcut să ne simțim mai deosebiți. Au mai surprins așa și pe alții cu ocazia aniversărilor, zilelor de naștere sau a căsătoriei, ca în cazul nostru.

Așa cum spuneam, cina era una formală, dar existau și alte opțiuni de restaunte sau bufet-uri. Meniul era altul în fiecare seară, iar ce mi-a plăcut cel mai mult din acest punct de vedere a fost secțiunea dedicată mâncărurilor specifice locului în care acostasem în acea zi. Mi s-a parut a fi o experiență culinară deosebită.

Aș vrea să pot povesti despre tot ce am făcut în fiecare zi, dar mă rezum la ce am descris până acum, si vă las cu apusul de soare pe care l-am admirat în prima noastră seară pe ocean. Voi reveni cu povestiri din restul croazierei foarte curând.

Apus în Atlantic

Un comentariu:

  1. Am citit cu mare drag sio interes... .
    Frumos!!
    Felicitari ptr tot ce ne-ai descris ca sa ne imaginam si noi cam cum este in croazere .
    Iti dorim sa revii cu mare drag... iar ..cu alte povestiri.
    Si nu mumai atat : --fie ca dorinta voastra de a reveni in alta croaziera sa se implineasca !! Doamne ajuta!!

    Cu iubire infinita. va imbrasiresaza cu dor ..parintii ! <3

    RăspundețiȘtergere

Lasa-mi un comentariu!