14 martie 2014

Sucul Meu Verde


Chiar dacă primăvara nu se grăbește să vina anul acesta, incerc sa ma pacalesc ca e cald, insorit si frumos afara cu sucul de fructe si legume verde pe care il prepar cam in fiecare zi. Cu o culoare asa de vesela, si cu atatea vitamine, cum sa nu incepi ziua cu dreptul?


Am aflat de acest suc de la Dr. Oz. Pentru cei care nu îl cunosc, Dr. Oz e un chirurg american de origine turcă și moderator al unei emisiuni de sănătate. Din lipsă de timp, nu urmăresc emisiunea la televizor, dar cu ceva timp în urmă, m-am decis să urmez o mini-dietă de detoxifiere de 3 zile, așa că am apelat la dragul meu prieten... Google. :) Așa am dat de rețeta sucului verde al Dr-ului Oz de care sunt efectiv dependentă... în sensul bun al cuvântului evident.

Cum se prepară? Foarte simplu. Pentru 4 pahare de 300 ml (1.2 L în total), folosesc: 
- 2 mere fără cotor (dar cu coajă)
- 1 protocală (fără coajă)
- 1 lămâie fără coajă
- cațiva morvovi (eu am din aceia micuți, deci folosesc vreo 5 - 6)
- 1/4 ananas


- 2 mâini bune de spanac
- 1/2 castravete lung sau 2 - 3 castraveți mici
- 3 tije de țelină
- câteva fire de mentă
- 1 mână de pătrunjel

Trec toate ingredientele la storcător și gata! E adevărat că am investit într-un storcător de bună calitate, dar se merită. Consum un pahar imediat ce mă trezesc, iar restul în timpul zilei când doresc. Arată minunat, dar cel mai important... e foarte gustos și sănătos. Binențeles că mănânc de 3 ori pe zi, echilibrat pe cât posibil. În orice caz, încerc sa mă bazez pe acest suc la prima oră a dimineții.

Acum să vorbim un pic și despre beneficii, principalul motiv pentru care consum acest suc.

- mărul este unul din cele mai sănătoase fructe. Conține antioxidanți, fibre și flavonoide, și reduce riscul de cancer, diabet, hipertensiune și boli ale inimii. Nu degeaba se spune că un mar pe zi ține doctorul la distanță. :)

- portocala conține foarte multă vitamina C, unul din cei mai importanți antioxidanți care, printre altele, îmbunătățește imunitate, și previne cancerul si bolile cardiovasculare, Un studiu recent arată că vitamina C tip tabletă nu are aceleași beneficii protective precum vitamina C direct din sucul de protocală.

- Că tot vobeam de vitamina C... și lămâia conține această vitamină. Deși lămâile sunt acide, în stomac se transformă în baze și ajută la alcanizarea fluidelor din corp pentru un pH optim. De asemenea, sucul de lămâie detoxifică ficatul dizolvând acidul uric și alte toxine. Ca să nu mai spun că lămâia distruge viermii intestinali, îmbunătățește circulația și ajută la ameliorarea bolilor de creier.

- morcovul (leguma mea mai puțin preferată ^_^) conține beta-caroten ce se transformă în vitamina A în ficat și îmbunătățește vederea. Beta-carotenul funcționează și ca un puternic antioxidant, așa că morcovul este și agent anti-îmbătrânire.

- ananasul e un fruct exotic, deci mai constisitor decât celelalte, dar are la fel de multe beneficii. În afară de vitamina C, pe care am tot lăudat-o până acum, ananasul conține o substanță ce ajută digestia și previne inflamațiile. În ananas mai găsim și mangan, cupru, vitamina B1, B6 și fibre.

- spanacului ar trebui să-i dedic un post întreg. Nu degeaba era Popeye înnebunit după spanac. :) Spanacul ar trebui să fie un aliment de bază în alimentația diabeticilor pentru că diminuează nivelul zahărului din sânge. Este benefic și în cazul anemiei prin conținutul ridicat de fier. Pe lângă acestea, previne cancerul (datorită clorofilei), astmul (datorită beta-carotenului găsit și în morcovi), micșorează presiunea sângelui (prin conținutul ridicat de potasiu) și contribuie la sănătatea oaselor (prin vitamina K).

- castravetele e a patra cea mai cultivată legumă din lume, și nu degeaba. Apa din castravete (95%) hidratează corpul, iar vitaminele A, B1, B6, C și D îl ajută să se mențină sănătos. Castravetele ajută în caz de constipație, diabet, colesterol mărit și hipertensiune.

- țelina previne inflamațiile și conține foarte puține calorii.  Uleiurile esențiale ș magneziul din țelină "liniștește" sistemul nervos pentru o calmare naturală. Studiile arată că vei dormi mai bine dacă mănânci puțină țelină înainte de culcare. Ca și lămâia, ajută la alcanizarea corpului și la digestie. Ca să nu mai spun că țelina conține sare, dar nu de aceea de masă pe care e bine s-o evităm pe cât posibil, ci sare organică, naturală, esențială pentru sănătate.

- aș pune mentă în acest suc și dacă nu ar avea vreun beneficiu, așa de mult îmi place. Însă, spre bucuria mea, menta este un stimulent natural, așa că oboseala sau depresia nu au ce căuta unde este mentă. De asemenea, are un rol important în sănătatea orală, alergii, memorie și sănătatea pielii.

- studiile arată că uleiurile volatile din pătrunjel inhibă tumorile, mai ale cele la nivelul plămânilor, iar vitamina C ameliorează reumatismul prin efectul său anti-inflamator. Pătrunjelul este și o sursă importantă de acid folic, substanță esențială pentru dezvoltarea normală a sistemul nervos al bebelușilor. Femeile ce plănuiesc să aibă copii trebuie, însă, să consume acid folic de dinainte de sarcină deoarece sistemul nervos se dezvoltă foarte devreme, în prima lună de sarcină, când mămicile poate nici nu știu că sunt însărcinate.

Binențeles că această listă nu este completă. Am vrut doar să vă arăt și câteva motive pentru care merită să vă faceți și voi un astfel de obicei. Până la urmă, suntem ceea ce mâncăm, nu? :)

Puteti sa-mi lasati mesaje/comentarii pe blog, la www.facebook.com/CalatorInViata sau pe adresa lauraanamariahurjui@gmail.com

Cu drag,
Laura


2 comentarii:

  1. Nu uita si de banane. Si ele sunt lafel de benefice pentru sanatate. Si eu incerc sa imi fac cate un suc asa...doar ca eu pun numai fructe in el. Mi se pare ca are un gust mai bun. Dar am sa incerc asa ceva pe viitor...ma inspiri.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O daaaaa! Si bananele sunt foarte bune la sanatate. Ai dreptate. Sucul acesta, exact asa cum il fac eu, are un gust interesant care mie imi place, dar te sfatuiesc sa modifici proportiile dupa placul tau. Daca nu iti place patrunjelul sau telina, inlocuieste-le cu altceva sau nu le adauga deloc. E o reteta foarte maleabila. Important e sa ne imbogatim organismul cu vitamine de la fructe si legume, one way or another. :-)

      Ștergere

Lasa-mi un comentariu!