23 martie 2014

Reteta: Vulcan de Ciocolata



Toata lumea stie ca ador ciocolata, mai ales pe cea sanatoasa cu cel putin 70% cacao, cu masura binenteles! De aceea, cand vreau ceva special, imi fac acest mic desert pe care vreau sa v-il impartasesc. Nu e pentru dieta, dar e acceptabil din cand in cand!


Pentru 4 portii avem nevoie de:
- 160 g ciocolata *
- 70 g unt
- 60 g zahar pudra
- 2 oua intregi + 2 galbenusuri **
- 1 esenta de vanilie (sau 1/2 lingurita extract natural de vanilie)
- 30 g faina

* Imi place sa folosesc jumatate ciocolata amaruie, jumatate ciocolata dulce, dar puteti folosi orice fel de ciocolata va place.
** Eu folosesc oua pasteurizate pentru ca nu tot desertul va fi copt la maxim, iar eu cumpar oua de la magazin, dar daca aveti incredere in ouale voastre, puteti folosi si din cele nepasteurizate.

Ingredientele mele

In primul rand, topim ciocolata cu untul la bain-marie...


 ... pana obtinem o minunatie de ciocolata topita! Fiind ca urmeaza sa adaugam oua, lasam compozitia sa se raceasca un pic.


Apoi adaugam zaharul pudra si amestecam.


Adaugam si ouale + galbenusurile si amestecam bine (cu un tel de preferat).


Nu uitati de esenta/extractul de vanilie. Merge foarte bine cu ciocolata! Va promit! :-)


La final, adaugam faina si omogenizam pana se incorporeaza toata faina. Aveti grija sa nu amestecati prea mult insa, pentru ca partea coapta a Vulcanului de Ciocolata va deveni prea ferma la copt.


Apoi le putem in ce forma dorim pentru a fi bagate la cuptor.


Le coacem la cuptorul PREINCALZIT la 200 grade Celsius (la mine arata 390 grade Fahrenheit) pentru 10 - 11 minute.


Cam asa arata vulcanii mei de ciocolata cand sunt scosi din cuptor.


Ii lasam un pic ca se raceasca, ii detasam de peretii formelor cu un cutit (cu grija), putem o farturie deasupra si ii rasturnam!



La exterior sunt copti ca o negresa, dar la interior sunt plini de ciocolata topita! Sper sa incercati si voi reteta mea! E rapida si foarte delicioasa. Va fi greu sa n-o faceti in fiecare zi. Va spun asta pe pielea mea! :-)

Puteti sa-mi lasati mesaje/comentarii pe blog, la www.facebook.com/CalatorInViata sau pe adresa lauraanamariahurjui@gmail.com.

Cu drag,
Laura




5 comentarii:

  1. Ce bunatati!!

    Vom face cu mare drag... astfel de dulce rafinat !
    Multumim de reteta ta, scumpetea ''luminii ochilor mei '' Asa esti tu ptr noi parintii tai.

    Dumnezeu sa te ocroteasca si ajute sa fii fericita in CALATORIA ta PRIN VIATA !!! <3
    Cu infinita iubire , mamy si taty ! <3 <3 :) :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, mamy! Vom incerca o varianta si pentru taty, mai putin dulce! ;)

      Ștergere
  2. Deja îmi plouă în gură, dar voi încerca rețeta după post. Ești o adevărată gospodină după felul cum descrii pașii de lucru. Mulțumim pentru sfaturi. Bunul Dumnezeu să te IUBEASCĂ! Calde îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc de apreciere! Imi place foarte mult sa gatesc, deci voi tot posta retete cand am timp liber. Astept sa-mi spui cum au iesit Vulcanii de Ciocolata cand ii vei incerca. :-)

      Ștergere
    2. Cu sigranta voi face aceasta delicateseee!....
      Cand mai ai timp steaua mea mareata din SUA sa gatesti sanatos?
      Felicitaaari!!...''Alcirob''trebuie sa se gandeasca si la calorii,nui nimic o sa invit musafiri la masa si asa o sa devoreze jumatate si din Vulcanul de Ciocolata ce mi-ar reveni,hey.gasesc leacul pentru calorii!!....Pupic dulce!

      Ștergere

Lasa-mi un comentariu!